Kinderopvangtoeslag en kosten

 

Kunnen jullie helpen met het aanvragen van de kinderopvangtoeslag?

Onze administratie kan voor u de kinderopvangtoeslag aanvragen aan de hand van gegevens uit uw contract. Dit kan telefonisch maar u kunt ook (op afspraak) langskomen, dan vragen we de toeslag samen met u aan.

 

Kan de kinderopvangtoeslag direct op rekening van Prokino worden gestort in plaats van op mijn rekening?

Ja, dit kan. Op www.toeslagen.nl kunt u dit bij de aanvraag van de kinderopvangtoeslag aangeven. Let u er wel op dat u elk jaar de nieuwe beschikking aan ons doorgeeft, zodat we weten wat uw bijdrage is. U kunt dit per e-mail of post aan ons doorgeven.

 

Hoeveel kinderopvangtoeslag ontvang ik?

Dit is afhankelijk van uw persoonlijke financiële situatie, u kunt hiervoor een proefberekening maken via onze rekentool die u kunt vinden onder het kopje tarieven bij de door u geselecteerde locatie of regio. U kunt het ook bereken op www.toeslagen.nl

 

Ik ben mijn baan kwijtgeraakt. Heb ik dan nog recht op kinderopvangtoeslag?

Vanaf het moment dat u uw baan bent kwijtgeraakt, heeft u nog drie maanden recht op kinderopvangtoeslag. Meer informatie hierover kunt u hier lezen.

 

Waar kan ik het registratienummer uit het Landelijk Register Kinderopvang en Peuterspeelzalen (LRKP) vinden?

Dit vindt u bij elke locatie terug op onze site, op de pagina beleidsinformatie. U kunt ook op de website kijken van het Landelijk Register Kinderopvang en Peuterspeelzalen (LRKP). Het LRK-nummer kunt u doorgeven aan de Belastingdienst bij uw aanvraag voor kinderopvangtoeslag.

 

Hoe kom ik aan een jaaropgave van de kinderopvangkosten?

Die ontvangt u automatisch ieder jaar van ons in februari. Wilt u de opgave op een ander moment of nogmaals aanvragen, neemt u dan contact op met administratie@prokino.nl

 

Moet ik doorbetalen als ik op vakantie ga?

U heeft bij Prokino de keuze uit meerdere contracten. Bij zowel het kinderdagverblijf als de BSO kunt u kiezen voor contracten met of zonder de vakantieweken. Met het juiste contract betaalt u niet te veel maar welk contract voor het meest gunstig is hangt af van uw persoonlijke situatie. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over contracten.

 

Zitten luiers, voeding en activiteiten in de prijs inbegrepen?

Ja, u betaalt een vast bedrag per uur. In deze prijs zit alles inbegrepen; luiers, uitjes, voeding en alle tussendoortjes. Bij Prokino wordt u niet achteraf geconfronteerd met onverwachte extra kosten of nafacturering.  

 

Moet ik de opvang doorbetalen als mijn kindje ziek is?

Ja, u betaalt altijd vooraf de opvang. Daarmee bent u verzekerd van opvang voor de komende maand. In uitzonderlijke gevallen bij langdurige ziekte van een kindje kunnen we in onderling overleg uw contract beëindigen. U behoudt dan de garantie dat uw kind zodra het beter is weer bij ons terecht kan.